کتاب پیامکی

sms.anikal.com

کتاب پیامکی

sms.anikal.com

پیامک 8.5 تومانی ؟! واقعاً؟!



جدیدا در بعضی از سایتها مشاهده میشود که با ازای هر پیامک 8.5 تومان از کاربران دریافت میکنند . چند نکته است که میبایست به آن اشاره کنیم . حتی در صورتیکه قصد خرید از پردیس دیتا را ندارید ، تا آخر این مطلب را به دقت مطالعه نمایید و هنگام خرید سامانه پیام کوتاه حتی از شرکتهایی دیگر ، این نکات را مدنظر داشته باشید که عبارتند :

1 ) دریافت6% مالیات

اکثر این شرکتها 6% مالیات برای پیامک و خط اختصاصی را از شما دریافت میکنند که از همین ابتدا پیامک شما از 8.5 به 8.9 افزایش پیدا میکند . قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که مالیات به عهده شرکت سرویس دهنده باشد .

2 ) حذف نکردن شمارهای اشتباه و تکراری

در بسیاری از پنلهای ارسال پیامک ، شمارهای اشتباه و تکراری حذف نمی شوند که همین امر باعث افزایش هزینه های شما میشود . به طور مثال شما 1000 عدد شماره موبایل دارید که میخواهید به این افراد اطلاع رسانی نمایید . امکان دارد در این لیست ، تعدادی شما تکراری باشند و یا حتی شمارها اشتباه باشند . در صورتیکه این سیستم فعال نباشد ، به یک شماره چندین مرتبه sms ارسال  میشود و هزینه اضافی از شما کسر خواهد شد و جالب تر اینکه اگر به شمارهای اشتباه ، مثلاً 0912123 ارسال کنید هزنه ازشما کسر و به شما پیام " با موفقیت ارسال شد" را نمایش میدهد !

قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سیستم ، شمارهای اشتباه و تکراری را حذف نماید .

3 ) عدم بازگشت ارسال های ناموفق

مهم ترین نکته ! اگر شما ارسال sms انجام دهید ، امکان دارد به هر دلیلی این sms به موبایل مخاطب ارسال نشود . در این زمان اهمیت بازگشت اعتبار ناموفق بسیار اهمیت دارد . قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سامانه ، هزینه ارسالهای ناموفق را با پنل بازگرداند .

4 ) سرعت ارسال پایین پیامک

بسیاری از این سامانه ها که هزینه پایینی بابت پیامک از شما دریافت میکنند به دلیل ارسالهای زیاد ، سرعت ارسال بسیار پایینی دارند . مخصوصا زمانی که سرعت اینترنت هم پایین باشد که فوق العاده اذیت کننده و زمان بر است . حتما مطمئن شوید که سرعت ارسال پیامک با سرعت اینترنت در ارتباط نباشد . سرعت استاندارد سامانه باید بین 1500 تا 2000 پیامک در دقیقه باشد .

5 ) عدم رعایت 70 کاراکتر

هر یک صفحه متن فارسی 70 و هر صفحه متن انگلیسی 160 کاراکتر میباشد . بعضی از سامانه ها از همان ابتدا از 68 کاراکتر شروع میشوند و با زدن کلید space (فاصله ) ، 2 و بازدن Enter ( برای آمدن به سطر پایین ) 4 کاراکتر حساب میشودند . این امر باعث میشود که شما با یک متن کمتر از 70 کاراکتر ، هزینه 2 و یا حتی 3 پیامک را پرداخت نمایید . بعضی از شرکتها که سنگ تموم گذاشتن و برخی از حرفها را 2 کاراکتر حساب میکنند که در هنگام تایپ متوجه آن نخواهید شد .

قبل از خرید حتما به این نکته دقت نمایید که سامانه ، دقیقا 70 کاراکتر برای متن فارسی و 160 کاراکتر برای متن انگلیسی حساب کند . ( حتما قبل از خرید ، سامانه را از نظر سرعت و صحت کاراکتر ها تست نمایید )

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.